Logo van Oerterp-spelers in actie op Korfbal Challenge in Rotterdam

De laatste donderdag van het jaar stond voor Eefje Elverdink, Bowe Nienhuis en Tim Boersma, spelers van Oerterp B1, in het teken van de Korfbal Challenge.

In een bomvol Topsportcentrum in Rotterdam speelden ze met hun team RTC De Wouden (jeugd onder 15 jaar) vier wedstrijden op de ‘winnaarsdag’ van het evenement – eerder dit jaar had het regiotalententeam met Oerterper inbreng zich hiervoor gekwalificeerd.

Eefje, Bowe, Tim en hun teamgenoten namen het op tegen louter topploegen, drie uit andere Nederlandse regio’s (onder 15 jaar), aangevuld met het nationale team van Tsjechië onder 17. Twee wedstrijden werden gelijkgespeeld, twee verloren. Opvallend was de knappe remise (6-6) tegen de Tsjechen: niemand anders wist die sterke ploeg, de uiteindelijke toernooiwinnaar zelfs, een punt afhandig te maken.

Los van de resultaten was de Korfbal Challenge een leuk en leerzaam evenement voor onze drie jeugdige clubgenoten en een prachtig slot van hun jaar in RTC De Wouden.