Logo van Het Luwtehuis nieuwe sponsor G-korfballers Oerterp

Met veel plezier kondigt KV Oerterp woonzorgvoorziening Het Luwtehuis aan als nieuwe sponsor van onze korfbalvereniging. Het Luwtehuis zal zich in zijn steun specifiek richten op ons G-team. Afgelopen zaterdag, tijdens de Clubdag, werd de nieuwe verbintenis gevierd, met het onthullen van een reclamebord.

Het Luwtehuis is sinds september 2020 gevestigd aan het Boekweitpaed in Ureterp, vlakbij De Lijte en Lijtehiem. Het Luwtehuis biedt een thuis voor 24 mensen met een verstandelijke beperking, soms in combinatie met een lichamelijke beperking. Bewoners kunnen er 24 uur per dag, 7 dagen per week zorg krijgen.

De contacten met onze korfbalvereniging kwamen tot stand toen één van de bewoners van Het Luwtehuis lid werd van ons G-team en daar enthousiast over vertelde. ,,Toen hebben we gekeken: waar kunnen we elkaar mee helpen?’’, zegt Schelte Dirksma, mede-initiatiefnemer van de woonzorginstelling.

Het Luwtehuis beschikt over een eigen bus en even werd geopperd om die te benutten voor uitwedstrijden, maar dit bleek bij nader inzien niet handig. Dirksma: ,,Dan kunnen we er immers zelf niet meer mee weg.’’

Beide partijen zijn nu een verbintenis voor drie jaar overeengekomen. KV Oerterp is erg blij Het Luwtehuis als sponsor te mogen verwelkomen en kijkt uit naar een prettige samenwerking.

Het G-team van KV Oerterp bestaat uit ongeveer 15 enthousiaste leden met een verstandelijke beperking. Dit team bereidt zich momenteel voor op de Special Olympics Nationale Spelen, op 14, 15 en 16 juni in Tilburg.