Logo van 21 september: Starttoernooi G-korfbal

Zaterdag 21 september bruist het op het complex aan de Griene Leane.

Van 10 tot 13 uur zullen zo’n 70 spelers van een tiental verenigingen uit de Noordelijke regio zoveel mogelijk ballen door de korf proberen te gooien. Mensen verbazen zich er vaak over hoeveel doelpunten er in onze wedstrijden vallen. De inzet en het plezier spatten ervan af!

Er kunnen teams komen uit Leeuwarden, Buitenpost, de Trynwâlden, Terwispel, maar ook uit Assen, Groningen, Stadskanaal en Emmeloord. En de teams van Kv Oerterp zijn er natuurlijk.

Het wordt een bijzonder starttoernooi want het team is volledig in het nieuw gezet door hoofdsponsor Hart in Friesland, bekend van de Kringloopwinkel en als woningontruimer. Ze steunen diverse takken van sport voor mensen met een beperking, waaronder paardensport en dus ook korfbal. Aan het begin van het toernooi zal de nieuwe kleding gepresenteerd worden. Samen met de  andere sponsor van het g-team, Het Luwtehuis, een begeleid wonen-instelling, maakt Hart in Friesland veel mogelijk voor onze spelers. Daar is Kv Oerterp heel blij mee.

De opening van dit bijzondere toernooi zal verricht worden door wethouder Libbe de Vries, die ook enkele collega’s van andere Friese gemeenten zal meenemen om hen kennis te laten maken met sporten voor deze doelgroep.

Iedereen is van harte uitgenodigd om te komen aanmoedigen en genieten van de sportiviteit.